Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 01 dec 2023, 13:24

Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen » Wie heeft er ervaring met kikkers en poezen combinatie?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wie heeft er ervaring met kikkers en poezen combinatie?
BerichtGeplaatst: 30 apr 2013, 23:30 

Hallo!
Ik wil graag een kikkervijver in mijn kleine stadstuin van 3,5 bij 7,5. De vijver kan niet te groot worden. Als de vijver minstens 80 cm diep moet worden zou hij, behalve het ondiepe stuk, vrij steil aflopen. Kan dat?
En: Gaat een kikkervijver samen met een (jaag) poes als ik genoeg schuilplekjes in de tuin heb, zoals steenhopen en takken etc? Thanks! Hoor graag ervaringen!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 mei 2013, 07:54 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Popke

Zolang er ook een ondiep gedeelte is dat niet steil afloopt dan is het geen probleem.

Onze kat drinkt alleen water uit de vijver.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wie heeft er ervaring met kikkers en poezen combinatie?
BerichtGeplaatst: 24 jul 2021, 12:12 

Denk toch ondanks mijn nog maar nieuwe kikkervijver dat het opletten geblazen is. Ik moet de mijne in de gaten houden. De kikkers zitten soms uit de vijver en dat springt dus leuk speelgoed. Ik spuit haar dan meestal ongezien met een plantenspuit nat maar ben wel allert als ze buiten zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2021, 13:36 

als je de tuin zo inricht gaat het wel met de kat, denk ik.

Het is ook afwachten of poes ze dood maakt of niet. Toen ik in Delft naast het station woonde bracht de mijne ze levend naar binnen omdat we dan zo gezellig samen er achteraan konden. Ik achter de kast hengelend naar de kikker, poes luid spinnend naast me…

Kikkers gillen als ze in nood zijn dus dat is ook een signaal om je kat te stoppen. Ze ving ze bij mij niet vaak, dankzij die verstopplekjes die jij noemt. Wij hadden toen geen vijver, alleen zompige wildernis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2021, 15:23 

Mijn tuin met vijvers is he-le-maal taboe voor katten. De heggen en schuttingen (van ca. 1.80 m) heb ik aan mijn binne kant voorzien van een korte gaasconstructie, zodat IN de tuin komen net zo lastig is als UIT de tuin klimmen.

Voldoende tegen alle katten, hoewel één buurkat het nog weleens presteert om binnen te springen, maar mijn altijd gereed liggend tuinslang doet de rest.

Gelukkig gaan alle buren goed met elkaar om, zodat we enige hinder van elkaar accepteren. Ze hebben er alle begrip voor als hun kat drijfnat thuiskomt... :kikker2 :kikker2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen » Wie heeft er ervaring met kikkers en poezen combinatie?