Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 14 dec 2019, 18:16

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Nog geen winterslaap....

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nog geen winterslaap....
BerichtGeplaatst: 19 nov 2015, 14:25 

Aansluitend op de berichtjes van Kikker en Jarno van oktober : Gisteren overtollige waterplanten en boombladeren uit uit de vijver gevist. Zie ik steeds bewegingen aan de kanten en na even stil kijken , ja hoor nog kikkers in deze tijd. Het is ook te mooi weer( te zacht) geweest voor half november , de temperatuur van het vijverwater is nog te hoog. Ik zag ook een schaatsenrijder ( haha) op het wateroppervlak , de vissen ,,vragen,, nog steeds om voer: de natuur is een beetje van slag. Maar met de temperatuurdaling komend weekend zal de rust in de vijver voor een paar maanden wel terugkeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2015, 15:32 
Site Admin

Ja, dat denk ik ook, Flobir.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 nov 2019, 15:14 

Vandaag 8 november en koud. Wel met een zonnetje.Vijver en lucht staan beide 7 graden, lees ik af. Ik ben in de tuin bezig met onderhoud en zie toch nog een groene kikker op de kant. Tjonge.Schichtig duikt hij onder.

Grappig toch hoe variabel dierengedrag is. Alles is stil in mijn water in afwachting van de winter, maar dit exemplaar heeft kennelijk een ander idee van "koudbloedig" dan wij.
Als hij in april weer bovenkomt, moet ik hem toch nog eens vertellen wat-ie moet doen onder de 10 graden... :kikker3 :kikker3

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Nog geen winterslaap....