|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
philomene_b@live.nl
|
Berichttitel: Kikkers, hoe groot zijn ze nu Geplaatst: 20 aug 2023, 18:36 |
|
|
Ik zag een kleine kikker in mijn vijver. Het lijfje is ongeveer 4 cm lang. Het is een groene kikker, zou deze een uitgegroeid kikkervisje van dit jaar kunnen zijn?
_________________ Hoe groot is een groene kikker die dit jaar geboren is?
|
|
Omhoog |
|
|
peter27
|
Geplaatst: 21 aug 2023, 10:39 |
|
|
Zou best kunnen dat het een groen kikkertje van dit jaar is. Veel hangt af van de beschikbare hoeveelheid voedsel en watertemperatuur. Bij moeilijker leefomstandigheden blijft - heel logisch - het groeitempo laag. Soms overwinteren kikkerlarven ook weleens en vindt de metamorfose het volgend jaar plaats.
De Nederlandse bevolking behoort tot één van de langste mens ter wereld. Volgens wetenschappers o.a. te wijten aan de goede voeding.
_________________ Ik kick op kikkers
|
|
Omhoog |
|
|
philomene_b@live.nl
|
Geplaatst: 21 aug 2023, 12:59 |
|
|
Dank je wel voor je snelle reactie, het zou er eentje van dit jaar moeten zijn want hier is voedsel genoeg en het water is hetzelfde waar ik de kikkervis in heb opgekweekt.
_________________ Hoe groot is een groene kikker die dit jaar geboren is?
|
|
Omhoog |
|
|
Wilma
|
Geplaatst: 21 aug 2023, 13:17 |
|
|
Site Admin |
|
|
Ik zie in je handtekening nog de vraag 'Hoe groot is een groene kikker die dit jaar geboren is?'
Van bruine kikkers weet ik het, die zijn na de metamorfose 1,5 cm en in de eerste herfst kunnen ze 3,5 cm groot worden. Maar er zijn drie soorten groene kikkers: de poelkikkers is het kleinst, de meerkikker het grootst en daartussen in is er nog de bastaardkikker. De kleintjes daarvan zullen dan ook verschillende afmetingen hebben.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.
|
|
Omhoog |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|