Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 07 aug 2020, 19:45

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikkers zijn nu wakker......

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kikkers zijn nu wakker......
BerichtGeplaatst: 23 jan 2013, 11:15 

Hallo allemaal,
Sinds vorig jaar hebben wij een woning met tuin...afgeladen met kikkers, helemaal te gek!
Mooie plekken gemaakt waar ze zich steeds verstoppen zodat ze daar kunnen overwinteren.
Nu hebben we ook een vijver die diendt als zwembad voor de kikkers maar vanmorgen tot mijn grote schrik zag ik 2 kikkers zwemmen onder het ijs er zit wel een wak in maar ja....heeft iemand een idee hoe ik kan helpen of is het verstandig om de natuur zijn gang te laten gaan dus afwachten tot voorjaar?? Vind het een vreselijke gedachte dat ze nu met deze kou niet overleven...
Bedankt voor het lezen en alle tips zijn welkom!!

Groetjes Angelien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jan 2013, 11:30 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Angelina

Het is fijn dat je plekken in de tuin hebt gemaakt waar de kikkers zich kunnen verstoppen en overwinteren. Een aantal kikkers overwintert graag op het land maar het is ook normaal voor kikkers om te overwinteren in een vijver.

Dat gaat prima mits de vijver groot genoeg is om niet helemaal te bevriezen en er geen zuurstoftekort ontstaat.

Hier staan tips over hoe je ze in de vijver kunt helpen overwinteren: viewtopic.php?f=22&t=482

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jan 2013, 13:11 

Beste wilma,
Wat fijn zo een snelle reactie!
Tja heb al veel op google gezocht en het komt er op neer om de natuur zijn gang te laten gaan en het wak er in te houden idd ivm zuurstof... Ik hoop het beste er van... Bedankt voor t topic heb het aandachtig gelezen zodra het voorjaar is word er elektra buiten aangelegd zodat er een ijsvrijhouder en of een bruissteen aangesloten kan worden, nieuwe ronden nieuwe (kikker)kansen!!
Groetjes ngelien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikkers zijn nu wakker......