Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 08 dec 2019, 15:28

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » 1 klein kikkertje houden

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 1 klein kikkertje houden
BerichtGeplaatst: 16 mei 2013, 22:59 

Hoi, ik heb een vraag, maar ik zal eerst de situatie even toelichten.

Ik heb een flinke lading kikkerdril welke op het droge lag mee naar huis genomen. Dit is vervolgens uitgekomen. Ongeveer de helft heb ik een paar dagen na het uitkomen teruggezet. Vorige week heb ik er nog eens ongeveer 150 met beginnende achterpoten naar een poel gebracht. Ik heb er nu nog naar schatting 150. Daarvan hebben er een stuk of 10 pootjes, dus ook zij krijgen morgen hun vrijheid terug.

Mijn plan was om alle kikkertjes bij het ontstaan van voor of achterpootjes terug te zetten in de natuur. Tot nog toe heb ik nog niet 1 dode, dus het lijkt een succes :D

Maar mijn vaag gaat over 1 specifiek kikkertje. Op het moment dat de groei van zijn/haar achterpoten begon bleek dat deze aan 1 kant van zijn/haar staart groeien. Hij groeit dus scheef. Hij zwemt ook helemaal scheef en ongericht. Daarom heb ik hem nog nietvrijgelaten. Ik wilde het even aankijken. Maar nu blijkt dat er ook maar 1 voorpootje groeit :( .

Verder gaat het wel goed met het kikkertje. Hij komt op de klimsteen, en eet goed van de alg, watervlo en voertablet. Mogelijk komt er nog verbetering in de achterpoten als de staart weg is. Maar met 1 voorpoot heeft hij natuurlijk er weinig kans in de natuur. Eigenlijk geen enkele denk ik. Wat moet/kan/zal ik nu doen? Toch uitzetten omdat dat nou eenmaal de natuur is? Of tegen de wet in toch houden? Ik heb nu al een woonkamer vol speciekuipen en aquaria, dus dat kan best ;) . Waar doe ik nu goed aan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 mei 2013, 23:00 

Aanvulling: omdat ik wel weet waar het dril vandaan komt weet ik dat het bruine kikkers zijn.m

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2013, 08:02 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Klein kikkertje

Allereerst wil ik zeggen dat ik het geweldig vind hoe je dit kikkerdril hebt gered.

Of het kikkertje dat maar aan één kant pootjes heeft het in de natuur zou redden durf ik niet te zeggen hoewel ik denk dat hij toch een kans maakt omdat hij nu ook (weliswaar scheef) zwemt en ook op de klimsteen kan komen.

Zou je me een foto van deze kikker kunnen toesturen voor het fotoalbum?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jun 2013, 17:18 

dit kikkervisje is zoals nemo waarschijnlijk is hij al beschadigt geraak in t kikkerdril waardoor hij niet helemaal goed groeit. hij zal het dus onwaarschijnlijk redden misschien wel in t water maar nooit op t land als hij insecten wil vangen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » 1 klein kikkertje houden