Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 08 dec 2019, 07:29

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Europese Boomkikker gevonden...wat moet ik doen??

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Europese Boomkikker gevonden...wat moet ik doen??
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 09:22 

Hallo,
Ik heet Miranda en ik heb gister in de supermarkt waar ik werk een prachtig groen kikkertje gevonden tussen de kratten van de groentenafdeling.
Ik heb hem mee naar huis genomen en kwam op internet erachter dat het om een europese boomkikker gaat die beschermd is maar ook dat hij niet in mijn woonplaats voor komt (Hoorn N-H)
Ik heb meteen op een forum voor kikkers gevraagd wat ik het beste kan doen maar kwam niet verder..
ondertussen heb ik 12 instanties gebeld van de rijksoverheid tot de dierenambulance maar zij kunnen mij ook niet verder helpen.
Deze kikker komt niet hier voor maar volgens de dierenambulance en Ravon moest ik hem maar vooral ergens hier in de buurt uit zetten, toen ik vertelde dat ze ergens in tilburg en de achterhoek voorkwamen maar niet hier konden ze niets meer voor mij doen.
Ik weet nu echt niet meer wat ik hier mee moet hoor, hij zit in de aquarium met hydrokorrels, mos een aardbei plant en een bakje water maar hij moet toch ergens terecht kunnen? het is toch een beschermd kikkersoort?
Groeten Miranda

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jun 2013, 09:36 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Miranda

Toen ik je verhaal begon te lezen was mijn eerste gedachte 'Ravon' weet wel waar ze de kikker het beste kan uitzetten.

Ik denk zelf dat de kikker met de groentekratten is mee verhuisd en naar de plek terug zou moeten waar de groente vandaan komt maar als Ravon het beter vindt om de kikker in de buurt uit te zetten dan zou ik dat gewoon doen ook al is de kikker dan waarschijnlijk alleen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Europese Boomkikker gevonden...wat moet ik doen??