Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 13 dec 2019, 23:24

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Opeens een kikker in onze vijver.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Opeens een kikker in onze vijver.
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 13:49 

Hallo,
Sins een maand of 2. Hebben we een kleine kikker in onze vijver.
Wat mijn moeder en ik nog al vreemd vinden. Onze tuin heeft een rondom een stenen muur.
Waar wel een poortje in zit, achter ons huis is een grote wei. We gebruiken het poortje nooit, en is dus altijd gesloten.
Nu is onze kleine kikker wel gelukkig in onze vijver, alleen wilt mijn moeder de vijver weg doen.
We houden de vijver nog 1 jaar misschien 2. Onze vissen gaan dan naar mijn oom.
Mijn oom heeft ook kikkers, dus ik denk dat onze kleine vriend dan naar mijn oom gaat. Mijn oom heeft een veel groteren vijver. Maar nu heb ik eigenlijk een paar vraagjes.
Is een kikker snel eenzaam? Zou ik misschien wat kikkerdril bij mijn oom moeten gaan halen?
& Als onze vijver weg gaat, kan de kikker dan gewoon naar mijn oom? of moeten we hem ergens uitlaten. (ik weet niet waar hij vandaan komt)
Moeten we de kikker ook wat anders te eten geven? of hoeft dat niet.
Groetjes, Demi

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 14:35 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Demi

Kikkers hebben aan een hele kleine opening genoeg en ze kunnen ook behoorlijk goed klimmen, kijk hier maar eens http://www.kikkersite.nl/klimmen.php

Eigenlijk mag je kikkers niet verplaatsen, het zijn beschermde dieren, je mag ze zelfs niet verstoren maar als de vijver weg gaat dan kan dat natuurlijk niet anders. Ik vraag me af of er bij die grote wei een sloot of poel is, waar de kikker zelfstandig naar toe zou kunnen gaan, hij is immers ook aan de wandel gegaan om jullie tuinvijver te vinden of waar je hem naar toe zou kunnen brengen.
In ieder geval zou ik niet meer kikkers in de vijver zetten als je al weet dat de vijver weg gaat.

Kikkers vinden al het eten dat ze nodig hebben zelf, je hoeft ze niet bij te voeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 15:56 

Bij onze wei is geen sloot, poel or iets anders waar de kikker zou kunnen leven. Er liggen alleen voetbalvelden, sporthal & tennisbaan.
Misschien is hij ergens bij een ander huis weg gegaan, dat is het enigen wat kan denk ik. Of iemand heeft hem gedumpt op de wei, dat gebeurt nog al vaak. Ze dumpen ook vaak hun cavia's en anderen (knaag)dieren daar. Het zou me niet verbazen als ze een kikker daar ook achter laten.
Zou ik hem dan naar mijn oom zijn vijver kunnen brengen? of kijken voor een vijver in de buurt. Of misschien heeft u een veel beter idee, wat ik met de kleine kan doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jul 2013, 16:05 
Site Admin

Jeetje, wat erg dat mensen hun dieren 'dumpen' op die wei. Dat zou natuurlijk ook met de kikker gebeurd kunnen zijn door iemand die geen kikker in de vijver wilde of net wat je zelf dacht dat hij is komen overlopen vanuit een andere tuinvijver in de buurt.

Als je geen vijver in de buurt kunt vinden dan zou ik hem inderdaad naar de vijver van je oom brengen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Opeens een kikker in onze vijver.