Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 08 dec 2019, 20:36

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Wat is dit voor een magere kikker?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat is dit voor een magere kikker?
BerichtGeplaatst: 06 aug 2013, 16:03 

Leuk forum! Ik kijk altijd graag naar de kikkers in onze tuin, altijd bruine kikkers die bij warm weer als krokodillen in het water liggen.

Deze kikker zit deze zomer in onze vijver(tje). Het lijkt een groene kikker, maar hij is zo mager :? . Zijn kop/schouders zijn veel breder dan zijn achterlijf, wat normaal gesproken niet het geval is bij kikkers - voor zover ik weet. In de onze buurt zijn veel vijvers met groene kikkers (ik baseer deze kennis op de prachtige voorjaarsconcerten die we 's nachts horen).
Krijgen wij volgend jaar een privé-solovoorstelling, of is deze kikker niet helemaal gezond? Wat kan ik doen als er te weinig eten is voor dit prachtige kleine diertje? Hij is echt heel mooi met felle metallic strepen over zijn rug.

Ik stuur twee foto's mee, een overzichtsfoto zodat de afmetingen af te leiden zijn, en een close-up. Die is niet scherp want de camera trekt dit niet. En ik wil de kikker niet laten schrikken met een flits in zijn schuilplaats...

Bijlagen:
Kikker close up lowres.jpg
Kikker close up lowres.jpg [ 73.29 KiB | 2247 keer bekeken ]
Kikker overzicht lowres.jpg
Kikker overzicht lowres.jpg [ 136.02 KiB | 2247 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 aug 2013, 10:04 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Margit.

Het is inderdaad een groene kikker.

Je hoeft kikkers niet bij te voeren, alles wat ze nodig hebben vinden ze zelf in de natuur.

Misschien is de kikker ziek of er is iets bij de metamorfose mis gegaan want hij lijkt me eerder misvormd dan dun. De laatste jaren heb ik veel meldingen gelezen van kikkers met teveel of misvormde achterpoten. Iets als dit is me onbekend.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Wat is dit voor een magere kikker?