Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 08 dec 2019, 07:30

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » kikkers verdwenen: kikkerdril uitzetten?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kikkers verdwenen: kikkerdril uitzetten?
BerichtGeplaatst: 31 dec 2014, 11:06 

Hi mensen,
In een park hier aan de rand van de stad is een slootje waar tot twee jaar geleden altijd veel kikkers zaten. Helaas vervuilde het slootje door afval, en is het tijdens de lente een keer flink schoongemaakt- fijn dat het nu schoner is, maar natuurlijk is er door de gemeente geen rekening gehouden met het kikkerdril dat daar op dat moment zat. Sindsdien heb ik er geen kikkers meer gezien en mis ik het gekwaak. Weet iemand of het mogelijk is om kikkerdril /dikkopjes daar weer uit te zetten? Hoe kan ik dit doen, of zal ik hier de gemeente (Amsterdam Oost, in dit geval) om vragen? Het waren kleine donkergroene kikkertjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2014, 11:54 
Site Admin

Welkom op het kikkerforum, Anura

Gemeentes baggeren vaker op verkeerde momenten met hun machines te rigoreus een sloot uit. Jelle Hofstra schreef er ooit een artikel over: http://www.warf.nl/schonen_van_sloten_o ... dbloedigen

Als er genoeg kikkers van de populatie in leven zijn gebleven dan zullen ze uit zich zelf in het voorjaar weer kikkerdril afzetten. Ik hoop dat je de volgende zomer weer kunt genieten van een kikkerkoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » kikkers verdwenen: kikkerdril uitzetten?