Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 13 dec 2019, 23:26

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » iemand een idee?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: iemand een idee?
BerichtGeplaatst: 16 apr 2015, 17:09 

Hallo allemaal,

Ik weet dat je niet zomaar ergens kikkerdril mag weghalen, maar weet ook dat de kikkerpopulatie in nederland niet echt op en top is. Ik heb sinds 3 jaar nu een natuurvijver. Een zelf filterende vijver dus met alleen planten en een heel klein dun waterstroompje. Afgelopen jaren had ik hier ook veeeel diersoorten inzitten: slakken, spinnen, libellelarve, muggenlarve, watervlooien etc etc etc

Heel graag zou ik op een manier kikkers in mijn vijver willen krijgen, weet alleen niet goed hoe.
Om de vijver liggen allemaal hoge en lage grasplanten en ook potten en holen die origineel voor egels zouden zijn al heb ik die nog nooit gezien. verder staan er veel vlinder en bij planten in de tuin.

Iemand een idee hoe ik kikkers in mijn tuin krijg als er hier in de buurt voornamelijk visvijvers zijn?
Voor mij heeft op zoek gaan naar dril geen zin omdat ik eigenlijk aanneem dat al het dril door karpers en de natuurvogels wel word opgegeten :-D

gr,

Miryana

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 apr 2015, 08:25 
Site Admin

Welkom op het kikkerforum, Miryana.

Jouw natuurvijver zou toch een waar kikkerparadijs zijn.
Als er kikkers in de omgeving leven dan komen ze vandaag of morgen vanzelf wel op je vijver af. Ook uit dril dat in een visvijver gelegd wordt komen altijd wel een paar kikkers voort.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » iemand een idee?