Het kikkerdril is verdwenen

ik snap er niks van. Misschien is het onder de waterlelie gezakt, maar dat kan bijna niet. En voor zover ik weet zitten er behalve 1 oeverspin en een paar ruggenzwemmers geen roofdieren in het water.
Er is inmiddels wel een nieuw klompje bijgekomen. Ze zijn druk bezig, maar het zijn nog vooral mannetjes die het een beetje bij elkaar proberen. Ik denk dat de vrouwen nog onderweg zijn. Ik hoop het want anders is mijn kikkerpopulatie behoorlijk gekrompen.
Oei zwarte groene kikkers Peter, dat klinkt niet goed inderdaad, hoewel ik net ook een behoorlijk donkere grote bruine kikker in het riet zag klimmen. In het water lijken ze lichter en zie je de tekening beter (en soms komen ze ook pikzwart uit de modder)
Kun je het niet aan de lichaamsbouw zien trouwens? Wilma kan dat sowieso...foto?
Hier zijn trouwens genoeg insekten, het viel me een paar weken geleden al op dat er veel zwermpjes vliegjes zijn. En er springt van alles kleins rond het water. Maar jouw groene kikkers hebben natuurlijk liever een dikke krekel.