Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 11 aug 2022, 00:49

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker en pad onder trampoline

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kikker en pad onder trampoline
BerichtGeplaatst: 22 mei 2022, 08:36 

Hai iedereen,
Onder onze ingegraven trampoline blijken een pad (vermoed ik) en een kikker te leven. We hebben de wand onder de trampoline verstevigd met een gladde band. Ik vraag me af of de kikker en de pad daar zijn omdat ze er niet uit kunnen. Maar als dat zo is, wat raden jullie dan aan? Ik heb twee poezen en een hond dus ik durf ze ook niet zomaar van onder de trampoline te laten gaan. Hopelijk kunnen jullie me helpen! Groet Leoni

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 mei 2022, 11:06 

Trampolines zijn vaak dodelijk. Mijn buren hebben er ook een en daar onder zit een put van 50 cm diep. Daar vinden ze af en toe een uitgedroogde kikker. Ze controleren op mijn verzoek wel regelmatig, maar het voorkomt niet dat er weleens kikkers en padden sneuvelen.
Dat heb je ook met de straatputten. Daar kunnen kikkers niet meer uit door de loodrechte wanden.

Behalve als er in die trampolineputten genoeg kruipend ongedierte valt en rondkruipt, dan kunnen ze overleven.

Ik heb zelf bij een kennis een poosje geleden bij werkzaamheden een dichtgeslibd putje opengemaakt dat al jaren niet was geopend. Daar bleek een rugstreeppad in te zitten.Die moet er door de kleine openingen als klein padje ingekropen te zijn en heeft zich kennelijk in leven gehouden met alle spinnetjes en pissbedden die normaliter in dat soort putjes leven.

Honden en katten. Tja,...dat blijft lastig. Katten spelen, net als met muizen op gruwelijke manieren. Ze verwonden hun prooi vaak, die strompelt weer verder en wordt weer gevangen. Ik heb heb katten gehad en helaas is dat de natuur van onze poezen. Heb ik geen oplossing voor.

Laatst bijgewerkt door peter27 op 23 mei 2022, 10:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 mei 2022, 09:57 
Site Admin

Padden en bruine kikkers verstoppen zich overdag graag ergens onder. Ze gaan tegen de schemer op jacht. De vraag is of ze er zelf uit kunnen klimmen. Ik zou het een tijdje in de gaten houden en als je het idee hebt dat ze er niet uit kunnen dan zou ik ze verplaatsen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker en pad onder trampoline