Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 28 sep 2020, 10:36

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker in ondiepe vijver (vorst)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 jan 2010, 18:34 
Site Admin

Voor zover ik kon helpen, graag gedaan Anna

Rest me nog te zeggen dat ik veel bewondering en respect heb voor je niet aflatende zorg en dat ik duim dat alles goed afloopt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 09:46 

Update: 'mijn' kikkers leven in elk geval nog, tenminste twee ervan. Steeds als ik een wak moet maken, stoor ik ze helaas. Vanochtend zag ik er twee zwemmen. Ze zien er niet heel mager uit. Nu nog een paar weekjes en dan kunnen ze weer echt gaan leven. Ik hoop zo dat ze het redden. Misschien helpt het dat er veel watervlooien in het water zitten, die ze als snackje tussendoor kunnen verorberen... vind het wel een vreemde ervaring, kikkers die gewoon boven aan het water, vlak onder het ijs, de winter doorbrengen. En niet één, maar een stuk of vier, vijf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jan 2010, 10:48 
Site Admin

Goed nieuws :cheer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 feb 2010, 21:13 

heb het met bewondering gelezen, helemaal goed van je dat je dit allemaal voor de kikkers doet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 feb 2010, 08:32 

Hoi Chaimel, dat vind ik nu de normaalste zaak van de wereld. Ik heb een vijver neergezet, die te ondiep is om in te overwinteren. De kikkers snappen dat blijkbaar niet en overwinteren er toch. Dan is het mijn verantwoordelijkheid om ze te helpen de winter door te komen, en anders is het direct mijn schuld als ze het niet halen. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die dit onverschillig zou laten.

Ook deze hernieuwde vorstperiode heb ik dagelijks voor een gat in het ijs gezorgd. Ik heb echter geen enkele keer een teken van leven vernomen. Ik kan alleen maar hopen dat het goed met ze gaat. We zullen het spoedig weten. Maar volgend jaar wordt de vijver afgedekt, want dit wil ik geen tweede keer meemaken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 10:29 

Ha! Goed nieuws, er zijn zeker twee en misschien drie kikkers nog in leven.

Deze rakker heeft het slim bekeken en zich verstopt in een plooi van het vijverfolie. Ik weet dat hij nog leeft want dagelijks zie ik een ander stukje van zijn poot. Hoewel het er op de foto op lijkt dat er zelfs meerdere kikkers verstopt zitten.

Een andere kikker zag ik gister wegzwemmen.

Bijlagen:
IMG_8691.JPG
IMG_8691.JPG [ 16.91 KiB | 11514 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 feb 2010, 10:36 
Site Admin

Dat is zeker goed nieuws, Anna

En dat na zo'n lange vorstperiode in een ondiepe vijver, ongelooflijk. Maar dat is uiteraard te danken aan jouw niet aflatende inzet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 feb 2010, 22:41 

Ik zag voor de laatste sneeuw en vorst dat er al kikkers wakker waren in mijn vijver. Toen ging het weer vriezen en sneeuwen. Eergisteren vulde ik de vijver weer eens bij en zag dat er alweer kikkers aan elkaar vastzaten ;)

Nou had ik wel dik plastic over de vijver gelegd toen het zo extreem koud werd. Dat was eigenlijk meer om de vissen tegen de hongerige reigers te beschermen maar heeft ook bijna het gehele wateroppervlak ijsvrij gehouden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 maart 2010, 22:18 

dat is een slim plan, dat kan ik volgend jaar ook wel doen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker in ondiepe vijver (vorst)