Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 22 sep 2020, 19:01

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker gevonden. Verzorging?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kikker gevonden. Verzorging?
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010, 22:03 

Hoi hoi.
Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen. Ik heb namelijk vanavond een kikker gevonden, en heb hem in een groot aquarium gezet. Ik heb de helft aarde gedaan, en de helft water.

Nu heb ik gelezen dat hij alleen levende beestjes eet. Het is nu een beetje laat en donker om in de tuin te zoeken naar insecten, of om naar de dierenwinkel te gaan voor krekels.

Hoelang kan zo'n kikker overleven zonder te eten? Want dan ga ik morgen sowieso op zoek.
En ja, ik weet dat ik hem ook vrij kan laten, maar zijn lot bracht hem bij mij, anders had ik hem vertrapt. Ik hou hem, wat mensen er ook van vinden. Ha. :blink

Nog iets waar ik aan zou moeten denken?
Bedankttt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 maart 2010, 22:54 
Site Admin

Niet jou maar die kikker zou ik zo snel mogelijk willen helpen....

Hoe groot het aquarium ook is of hoe mooi je het ook inricht en hoeveel eten je ook aan zou bieden, de kikker leeft in gevangenschap en zal doodongelukkig zijn. Kikkers zijn beschermde dieren die je niet als huisdier mag houden.

Je krijgt van mij dan ook geen enkel advies behalve om die kikker zijn vrijheid terug te geven. Zet hem alsjeblieft terug op de plek waar je hem gevonden hebt!!!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 06:46 

Sorry, maar zijn mensen nou altijd zo dom? Daar vraag ik niet om.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 09:57 
Site Admin

Waar je wel om vraagt kan, mag en wil ik je niet geven omdat het verboden is een kikker in gevangenschap te houden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 maart 2010, 14:00 

Daphne laat die kikker weer vrij, hij was namelijk op weg naar een vijver of sloot om te paren. En als hij dat niet was, dan was hij weer op weg naar zijn natuurlijke omgeving om verder te gaan met zijn leven. Kikkers zijn een beschermde diersoort in dit land en mag je niet in gevangenschap houden! Ik ben bang dat de kikker in jouw aquarium dood zal gaan en dat wil jij toch ook niet denk ik? Het beste is als je hem vlak bij een vijver of sloot weer vrij laat, dan kan hij zijn eigen weg weer gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2010, 20:43 

ik heb ook eens volwassen kikkers in een aquarium gehouden, niet omdat ik dat voor altijd wilde maar meer om te zien hoe ze bepaalde gedragingen hadden.
ik kwam al snel tot de conclusie dat de kikker het niet fijn vond om in gevangenschap te leven want eten deed hij niet.
je kan ook kikkers in de winkel kopen, die zijn gekweekt om hun leven in een aquarium door te brengen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Kikker gevonden. Verzorging?