Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 19 sep 2020, 08:36

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » brulkikker?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: brulkikker?
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010, 18:30 

Mijn eerste post hier op dit forum. Ik ben breed geinteresseerd in flora en fauna.

Onlangs heb ik een aantal foto’s gemaakt van een nest met jonge ooievaars die bijna op uitvliegen staan. Het zijn dus al vrij forse beesten. Terwijl ik aan het fotograferen was ontdekte ik dat één van de ooievaars iets aan het eten was. Thuis op de computer kon ik duidelijk zien dat het een kikker was. Echter het formaat van deze kikker bevreemd mij.

Ondanks dat de brulkikker niet meer in Nederland voor komt, is dit er wel eentje van "brul" formaat. Heeft iemand een idee of dit inderdaad een brulkikker zou kunnen zijn? of gewoon een uit de kluiten gewassen groene kikker of een pad? Ik heb nog nooit zo'n grote kikker gezien, dus ik hou het vooralsnog op de brulkikker.

De foto's zijn gemaakt op 6 juli in Taarlo (Drenthe).

groeten Henk Jan

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010, 20:10 

Het lijkt mij eerlijk gezegd een vrij normaal formaat bruine kikker. Wel prachtige foto´s trouwens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010, 23:00 

Dank je wel!
ik zal eens uitrekenen hoe groot die kikker geweest is, ik ben niet overtuigd dat dit een normaal formaat is

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jul 2010, 09:15 

De vrouwtjes van de bruine kikker kunnen heel fors zijn, heb even een foto erbij gezocht.
Daarbij: is een brulkikker niet groen?

Bijlagen:
IMG_7586_klein.JPG
IMG_7586_klein.JPG [ 79.89 KiB | 3918 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010, 09:16 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Henk Jan

Wat een prachtige foto's, jammer dat de kikker zelf niet zo scherp in beeld komt, ik kan vanaf deze foto's niet zien welke soort het zou kunnen zijn maar de vrouwtjes van bruine kikkers en meerkikkers (grote groene kikkers) kunnen behoorlijk groot worden, een brulkikker is niet waarschijnlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010, 23:12 

Wilma schreef:
:welkom: op het kikkerforum, Henk Jan

Dank je!

Wilma schreef:
:
Wat een prachtige foto's, jammer dat de kikker zelf niet zo scherp in beeld komt, ik kan vanaf deze foto's niet zien welke soort het zou kunnen zijn maar de vrouwtjes van Bruine kikkers en Meerkikkers (grote groene kikkers) kunnen behoorlijk groot worden, een Brulkikker is niet waarschijnlijk.

De foto's zijn gemaakt met een 200 mm lens, bedoeld om de ooievaars in beeld te brengen tijdens hun pogingen om te leren vliegen. Inzoomen tot hun voer scherp in beeld komt gaat niet lukken, daar heb ik het materiaal niet voor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » brulkikker?