Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 22 sep 2020, 20:14

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Er zit een kikker in onze tuin!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Er zit een kikker in onze tuin!
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010, 08:18 

Hallo

Ik zal me in het kort voorstellen. Ik ben danielle en ben 29 jaar. Ben moeder van 2 kinderen. Naomi van 5 en Levi van 1 jaar.
Met dit mooie weer zitten ze regelmatig in het zwembadje. Zo ook vorig jaar. Op een gegeven moment hebben wij toen het badje (zo'n klein opblaasding) achter de schuur gezet
Ik had verwacht dat dat ding na die vorst wel zo lek als een mandje zou zijn, maar niet is minder waar. Hij zat vol met water.
En nu ontdek ik in dat water een kikker! Hoe hij er in is gekomen..?
Maar kan ik dat beestje er in laten zitten? Want de sloten zullen met dit weer ook wel uitgedroogd zijn?
Wat moet ik doen? Hij mag van mij met alle liefde er in blijven zitten (gezellig juist!) Maar ik wil niet dat hij straks doodgaat...

Bedankt voor het meedenken!

Groetjes Danielle

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jul 2010, 10:39 

Hoi Danielle,
Ik herken je verhaal wel, ik schrok ook enorm toen ik een paar jaar geleden ineens een kikker in mijn tuin zag (ging meteen met allerlei mensen bellen om te achterhalen wat ik moest doen). Inmiddels ben ik een echte kikkerkenner geworden en kan ik je verzekeren dat je de kikker gewoon met rust kunt laten. Dit zal een bruine kikker zijn, en die scharrelen gezellig in tuinen rond. Met warm weer vinden ze het heerlijk om in drinkbakjes, zwembadjes enzo te springen, lekker koel voor ze.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 jul 2010, 09:21 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Danielle

Zoals Anna al zei, je kunt de kikker gewoon laten zitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 jul 2010, 11:33 

Hallo!

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben er voor gekozen om de kikker (mijn dochter heeft hem Katoeki genoemd :D )toch naar een vijver te brengen.
Hij zag er erg uitgeput uit. Hij hing daar doodstil in het water.
Want het is een opblaasbadje en ik vermoedde dat hij er niet meer uit kon. Hij had ook niks om op te zitten en uit te rusten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2010, 21:58 

Hallo allemaal

het beruchtje badje staat nog steeds... :oops:

En wat denk je..? Gister belde mn man me op (ik was aan het werk) en zegt 'We hebben een nieuw huisdier!' Bleek er dus een pad in dat badje te zitten. Na wat moeite heeft mijn man hem er uit gehaald en sprong hij vrolijk weg naar de buren. En wat denk je..? Zat er vanavond weer een pad in! (misschien wel dezelfde als gisteren) Wij hem er uit halen met een emmer (want padden kan je beter niet met de blote hand pakken aldus mijn man want dan plassen ze over je handen..?) Nou wij hadden hem met een emmer er uit geschept. Een klein bodempje water in de emmer en een steen waarop hij kon uitrusten en na een kwartier maakt dat beestje een sprong en hopte hij naar de buren tegenover ons. Ben wel benieuwd morgen, of hij weer een duik heeft genomen.
Inmiddels ben ik wel begonnen met dat badje leeg te halen want ze kunnen nergens uitrusten en ze kunnen er zelf niet uit.

Maar ik vond het wel heel gezellig en ik zou als dat badje daar weg is best wel een klein vijvertje willen. Leuk haha!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2010, 09:50 
Site Admin

Je zou ook een grote tak of iets dergelijks in het badje kunnen leggen, zodat ze er wel zelf weer uit kunnen klimmen als ze dat willen.

Als je een klein vijvertje gaat beginnen omdat je kikkers en padden leuk vindt, maak hem dan wel diep genoeg, lees ook dit topic viewtopic.php?f=4&t=3

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Er zit een kikker in onze tuin!