Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 21 sep 2020, 07:24

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Geen vijvers, wel kikkers én slakkenbestrijding

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen vijvers, wel kikkers én slakkenbestrijding
BerichtGeplaatst: 07 sep 2012, 10:31 

Allen,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet onmiddellijk de intentie heb om een vijver te installeren, heb ik even echt de tijd niet voor. Wat ik wel merk is dat mijn tuin best wel wat kikkers heeft. Geen idee waar ze vandaan komen, ik zie niet onmiddellijk een beek of sloot, maar goed, ze hang er wel degelijk rond.

Ik zou dit graag stimuleren en liefst in de buurt van mijn groententuin, gezien de beestjes (zegt men toch) wel slakken eten. En laat slakken nu iets zijn dat mijn sla opeet, dus...

Ik zou dus graag kikkers en padden willen stimuleren in mijn tuin. Is daar een manier voor of is dit een veloren zaak en richt ik me beter tot de good old eend die ook wel wat slakken lust (helaas ook sla)?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 sep 2012, 11:06 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, Kadded

Het zijn waarschijnlijk bruine kikkers, die komen veel voor in tuinen, ook in tuinen zonder vijver.

In plaats van een vijver zou je eventueel een vogelbadje kunnen plaatsen en tussen de sla hier en daar wat omgekeerde dakpannen of stapeltjes hout en stenen waar ze onder kunnen schuilen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Geen vijvers, wel kikkers én slakkenbestrijding