Sinds maart hoor ik bijna iedere avond een vreemd geluid in de tuin.. Tussen 11 uur en half 2 s nachts laat hij of zij zich effe horen. Meestal maar 1 keer. Sindsdien ben ik op zoek.. Ik heb alle mogelijke dierengeluiden al bestudeerd, van marterachtige tot uilen, geen match. Het is een combinatie van een lage zachte blaf van een klein kefhondje gevolgd door een hoge " ietsjsh " (lijkt op vogelgeluid). Deze hoge ietsj hoor ik dan wel vaker in die tijdspanne. Laatst trof mijn man met die warmte een vreemde pad of kikker aan in een plantenpot. Deze was groen van onderen.. Misschien kunnen jullie uitsluitsel geven of het geluid van de kikker of pad is? En welk soort het is? Het geluid staat i.i.g. niet tussen de geluiden op de site.
O ja ik heb geen vijver in de tuin en in de directe omgeving ook niet.
Ten eerste de complimenten voor je website. Ik heb hier veel kunnen lezen over kikkers en padden. Tussen de geluiden op jouw site zit het geluid niet. In je rijtje staat het geluid van de groene kikker er helaas niet tussen??
Bij navraag bleek het om een groene kikker te zijn met geel. Alleen het formaat is wel erg groot.. Hij zat nl. Ook een keer in een leeg plastik bakje van een kilo wortelen. Hier doe ik wel eens water in voor de vogels.... Hij zat er s morgensvroeg in en het bakje was voor meer dan de helft gevuld...
Bij nazoek op Google naar groene kikker geluiden herken ik ook de geluiden niet. Het geluid bij mij klinkt anders en niet constant..
Dankjewel voor de complimenten. De poelkikker, de meerkikker en de bastaardkikker zijn drie soorten groene kikkers: http://www.kikkersite.nl/groene.php
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.