Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 26 aug 2019, 10:50

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Voederplaats groene kikkers. Prijsschieten!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16 mei 2019, 17:14 

Bij mij zitten overal de struiken van de "kardinaalsmuts" vol met rupsen van de stippelmot.
Ik heb met een emmertje hele clusters verzameld. Aangezien ze zich aan elkaar vasthouden is het eenvoudig zo'n rupsgroepje op waterleliebladen te werpen. Binnen no-time een feestmaal voor mijn groene jongens.
Je kunt dat ook doen met de buxusstruiken die vol rupsen zitten.

Het fijne van deze kleine rupsjes is, dat ze ook blijven drijven op de wateroppervlakte.
Ze kruipen soms van het ene blad via het water naar het andere.Tja,...en daar loeren de kikkers. Gek genoeg reageren de jonge kikkertjes er niet op. Gezien het formaat zouden ze best in hun bekje passen.

http://www.aquabotanica.eu/wp-content/u ... -large.jpg

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 26 mei 2019, 14:07 

Hierbij een filmpje van het voeren. Ik keer een bakje met veldkrekels om boven een drijvend plankje op ca. 1 m vanaf de plek waar drie volwassen kikkers zitten.

Daarna zie je beweging en twee jongens sluipen door de krabbescheer naar het plankje. Blijven even aan de rand hangen en dan...actie.

De krekels die ontsnappen vinden hun weg over de leliebladen, maar ook daar blijven ze lang zichtbaar voor kikkers.
Degenen die alsnog de kant bereiken hebben de "dodentocht" overleefd en zorgen 's avonds voor enig vrolijk, zacht gesjirp.

https://youtu.be/H9Iv43fCd0M

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 mei 2019, 08:56 
Site Admin

Heel leuk om te zien!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 aug 2019, 16:58 

Het is weer druk rond mijn drijvende voederbakjes. Hier twee stuks die elkaar de loef afsteken om - deze keer - meelwormen. Andere keren dump ik krekels.

Bijlagen:
DSC08108.JPG
DSC08108.JPG [ 7.03 MiB | 75 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Voederplaats groene kikkers. Prijsschieten!