Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 13 dec 2024, 15:01

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Kikkerliefhebbers in Voorschoten of omgeving?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kikkerliefhebbers in Voorschoten of omgeving?
BerichtGeplaatst: 23 okt 2024, 14:21 

Hoi, wij wonen sinds een jaar of acht in Voorschoten en zijn meteen begonnen om zowel in de voor als achtertuin veel met water te werken, met de bedoeling zoveel mogelijk dieren aan te trekken.

In de achtertuin had ik eerst een beekloop met pomp. Daar kwamen, behalve veel vogels ook veel kikkers op af, heb zelfs een boomkikker gehad! (Besefte pas later hoe bijzonder dit in een stadstuintje was). Helaas lukte het me niet om de beekloop vrij te houden van algen. De beekloop is nu weg en heb daar nu een klein vijvertje met alleen salamanders, geen kikkers.

In de voortuin heb ik een ecovijver laten aanleggen. Er zou een pad zitten, hoewel ik die de laatste tijd niet meer zie, maar ik zoek hem ook niet actief.

Regelmatig zit er een kikker in de vijver. Deze zomer zat hij (groen en mannetje) lekker te kwaken en te zonnen. Ben helemaal hooked van kikkers en padden geworden en wil ze graag faciliteren. Graag kom ik in contact met andere liefhebbers met een natuurlijke vijver in Voorschoten of omgeving.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 okt 2024, 10:00 
Site Admin

Padden leven na de paartijd op het land, vandaar dat je de pad niet meer in de vijver ziet.

Heel veel succes met de vijvers!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Kikkerliefhebbers in Voorschoten of omgeving?