HI allemaal,
een tijdje terug kreeg ik wat kikkerdril uit een leeggehaalde tuinvijver. Uiteindelijk kwamen er zo'n 50 kikkervisjes uit, en dat zijn (bijna allemaal!) kikkertjes geworden. Was geweldig om te zien. Van de week heb ik de eersten (ze ontwikkelen zich niet allemaal tegelijk) teruggezet in een mooie begroeide poel met modderige oevers en met een hoop waterplanten. Het was geweldig om te zien. Ze bleven eerst verbaasd zitten, maar begonnen toen hun nieuwe omgeving te verkennen. Wat heel grappig was, was dat ze dat niet zwemmend deden maar springend. Een sprong (vanaf de bodem dus), dan een paar slagen met het staartje, en dan weer langzaam naar de bodem zakkend. Ze waren zoveel rustiger dan in de bak - het was goed te zien dat ze zich hier veel beter op hun gemak voelden. En hun schutkleur was zo goed dat je echt heeel goed moest blijven kijken. Ze gingen helemaal op in hun omgeving! Ik heb geen spijt dat ik ze een paar weken in huis heb gehad, anders was de dril weggegooid, maar het was helemaal duidelijk waar ze horen.
O ja, de kleine poel in de tuin, waar ze in zaten, is gelijk in gebruik genomen door de tuinkikkers die hier wonen. Mijn zoontje ontdekte dat als eerste en kwam verbaasd melden dat ze kikkervisjes nu wel heel hard gegroeid waren..
|