Ik liep net een rondje met de kinderen en toen zag 1 van hun een gewonde kikker achter mij. Nu weet ik niet of ik hem heb overreden met de kinderwagen of dat hij er al lag maar hij liep nog heel moeilijk verder. In eerste instantie wilde ik hem optillen en naar de overkant brengen zodat hij niet overreden zal worden maar toen zag ik dat er een beetje bloed uit zijn mond kwam. Hij beweegt heel traag en liever zeg maar niet. Ik heb hem meegenomen en hij ligt nu in een bakje met aarde en een klein beetje water in een schoteltje waar hij eventueel bij kan. Nu beweegt hij eigenlijk alleen maar als je hem aanraakt. Wat moet ik doen? Wil hem ook niet onnodig laten lijden maar als er grote kans is dat hij zal herstellen wil ik daar ook mijn best voor doen. Wat moet ik doen?
Ik hoor jullie mening graag, Atalia
Bijlagen:
20180331_105400.jpg [ 3.03 MiB | 16478 keer bekeken ]
Het ziet er uit als de "gewone pad" en lijkt, gezien de erg scheve stand van zijn kop met verwrongen/gebroken kaak dat hij (deels?) beschadigd/overreden is aan zijn kop. Op de foto minder goed te beoordelen. Persoonlijk kies ik bij twijfel altijd voor een humane, snelle dood i.p.v. onnodig lijden.
Verder gedraagt een pad uit de natuur zich niet als een tamme hamster. Een bakje met water en aarde is gedacht vanuit menselijk standpunt. Een gewond dier in de natuur kruipt weg, heeft behoefte aan rust, donker, schuilplek en wacht zelf op de dood of op herstel. De natuur is wreed, duidelijk daarin en wijkt af van menselijk, maar goedbedoeld medelijden.
Als je het op kunt brengen of iemand weet die dat zou kunnen doen dan zou ik inderdaad voor een snelle dood kiezen. Het spijt me dat ik je geen beter advies kan geven.
_________________ Ik geloof niet in prinsen, ik geloof in kikkers.