Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 22 jan 2025, 16:19

Forumoverzicht » Padden » Padden » Padden onder de kliko, weghalen of verplaatsen??

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Padden onder de kliko, weghalen of verplaatsen??
BerichtGeplaatst: 29 jul 2012, 20:43 

[b]Fijn om te horen dat we niet de enige zijn waar padden onder de vuilcontainer(kliko) zitten...
Helaas heb ik er wel eens 1 verwond met het wegrijden maar nu ik weet dat ze die plek gebruiken kijken we elke keer heel goed!!
Soms zetten we de padden bij de beek vlakbij ons huis of in de tuin maar wat is nu raadzaam? Laten zitten (ze zitten wel dicht bij een parkeerplaats en rustige straat) of weg brengen naar het bos naast ons huis, bij de beek, een grasveld...??
Op zich zou ik zeggen laat maar zitten maar ik ben zo bang dat we de pad vergeten onder de kliko of dat iemand anders onze kliko wegzet en dan is het paddensoep en dat willen we dus niet!! [b]Weet iemand raad???
[/b]

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 2012, 11:31 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, TBB

Op zich is onder de kliko een goede plek voor padden om overdag onder te schuilen, het is er donker en vochtig.

Misschien kun je een alternatief plekje naast de kliko aanbieden door een stapeltje stenen, dakpannen, hout los op elkaar te leggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jul 2012, 15:02 

Bedankt, we gaan de tip proberen!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Padden onder de kliko, weghalen of verplaatsen??