Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 25 mei 2025, 07:18

Forumoverzicht » Padden » Padden » Pad in vijver

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Pad in vijver
BerichtGeplaatst: 16 aug 2012, 21:41 

Hallo,
ik heb al een keer eerder gevraagd hoe ik een pad uit mijn tuin krijg maar dat is bijna onmogelijk begreep ik.
Ik heb nu 2 padden in de tuin (een kleine & een grotere) en dat vind ik prima maar nu zit er in 1 in de vijver met mijn vissen.
De vijver is ingegraven en is een zwarte plastic bak van ongeveer 50 a 60cm diep.
De pad kan nergens op zitten en ik vraag me af of hoe hij/zij eruit komt of kan komen?
De randen zijn glad doordat de bak v plastic is.
Kan die pad verdrinken en wat eet dat beest dan eigenlijk als die in de vijver zit?
Niet mijn visjes hoop ik!
Beetje stomme vraag misschien maar ik heb niets met amfibieen maar hij/zij hoeft ook niet te verdrinken. Toen de vijver leeg was zat 1 v d 2 er ook regelmatig in.
Bedankt alvast
San

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 aug 2012, 09:40 
Site Admin

:welkom: op het kikkerforum, San

De pad heeft het water opgezocht om af te koelen en uitdroging te voorkomen. Normaal gesproken gaan padden alleen in het voorjaar voor de voortplanting naar het water en leven de rest van het jaar overdag verschuild om 's avonds te gaan jagen. Ze jagen dan op allerlei insecten en slakken.

Je zou een tak schuin in de vijver kunnen leggen waar hij op kan klimmen en waarlangs hij uit het water kan klimmen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 aug 2012, 14:31 

Ok. Ik heb hem er nu uitgevist omdat hij echt aan het proberen was er uit te komen. Gisteren kreeg ik hem niet te pakken. Ik ga een plankje tegen de pomp aanzetten dat hij er in en uit kan. Wegkrijgen doe ik ze toch niet begreep ik en ze zitten niet in de weg.
Hij zal wel het vissenvoer hebben gegeten wellicht want ik heb geen idee hoelang hij er al in zat.
Heb mega veel slakken gehad in de tuin en die waren echt enorm.
Ik heb ze gevangen en buiten gelegd.
Bedankt voor je antwoord.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » Padden » Padden » Pad in vijver