Hoi, ik heb een vraag, maar ik zal eerst de situatie even toelichten.
Ik heb een flinke lading kikkerdril welke op het droge lag mee naar huis genomen. Dit is vervolgens uitgekomen. Ongeveer de helft heb ik een paar dagen na het uitkomen teruggezet. Vorige week heb ik er nog eens ongeveer 150 met beginnende achterpoten naar een poel gebracht. Ik heb er nu nog naar schatting 150. Daarvan hebben er een stuk of 10 pootjes, dus ook zij krijgen morgen hun vrijheid terug.
Mijn plan was om alle kikkertjes bij het ontstaan van voor of achterpootjes terug te zetten in de natuur. Tot nog toe heb ik nog niet 1 dode, dus het lijkt een succes
Maar mijn vaag gaat over 1 specifiek kikkertje. Op het moment dat de groei van zijn/haar achterpoten begon bleek dat deze aan 1 kant van zijn/haar staart groeien. Hij groeit dus scheef. Hij zwemt ook helemaal scheef en ongericht. Daarom heb ik hem nog nietvrijgelaten. Ik wilde het even aankijken. Maar nu blijkt dat er ook maar 1 voorpootje groeit

.
Verder gaat het wel goed met het kikkertje. Hij komt op de klimsteen, en eet goed van de alg, watervlo en voertablet. Mogelijk komt er nog verbetering in de achterpoten als de staart weg is. Maar met 1 voorpoot heeft hij natuurlijk er weinig kans in de natuur. Eigenlijk geen enkele denk ik. Wat moet/kan/zal ik nu doen? Toch uitzetten omdat dat nou eenmaal de natuur is? Of tegen de wet in toch houden? Ik heb nu al een woonkamer vol speciekuipen en aquaria, dus dat kan best

. Waar doe ik nu goed aan?