Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 12 dec 2024, 21:54

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Voorstellen en hulp gezocht!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorstellen en hulp gezocht!
BerichtGeplaatst: 04 apr 2016, 18:47 

Hallo, ik wil mij bij deze even voorstellen. Mijn naam is Marjorie en ik ben een echt natuurmens en daar horen de kikkers natuurlijk ook bij. Ik ben in het bezit van een prachtig mooie vijver waar de kikkers al weer flinke aan in het rondspringen zijn en waar inmiddels ook al weer een flinke hoeveelheid kikkerdril in ligt. En ondanks dat dit mijn voorstelrondje is, zit ik ook met een probleem waar ik hulp bij nodig heb. Ons huis is nl verkocht en per 30 juni a.s. is de overdracht. De nieuwe bewoners willen de vijver dempen en zijn niet van plan om subtiel aan de slag te gaan. Bij ons nieuwe huis zijn wij momenteel druk bezig met het graven van een nieuwe vijver maar voordat deze klaar is zijn we wel drie weken verder. In eerste instantie richt ik mij nu op het kikkerdril want als dat straks uitkomt en de visjes gaan de hele vijver door, dan krijg ik die nooit meer te pakken voordat de vijver wordt gedempt. Dus wat is wijsheid? Het kikkerdril ligt er nu ongeveer een week in. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 apr 2016, 09:50 
Site Admin

Welkom op het kikkerforum, Marjorie.

Het kikkerdril dat nu in de vijver ligt zal van de bruine kikker zijn. Eind juni zullen de kikkervisjes daarvan wel klaar zijn met de metamorfose en aan land gekropen zijn. Daar zou ik me geen zorgen over maken, hoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 apr 2016, 17:16 

Bedankt voor je antwoord maar aangezien ik de vijver per 1 juni a.s. leeg wil hebben zodat de rest van het aanwezige fauna nog wat tijd heeft om de, toekomstige plek des onheil (de tuin wordt helemaal ongeploegd met een trekker) te ontvluchten, heb ik inmiddels het meeste kikkerdril verplaatst. Wel heb ik besloten om naast de grote vijver die momenteel gegraven wordt bij het nieuwe huis, ook een kikkervijver te maken. Ik blijf dus nog wel even op dit forum hangen ;-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Forumoverzicht » De Kikker praathoek » Gezellig kletsen over kikkers » Voorstellen en hulp gezocht!