Peter, ik had je bijdrage inderdaad al gelezen.
Het gaat om bruine kikkers en die zijn lastig te voeren, poeh. Ik had al bananenschillen neergelegd en er komen fruitvliegen en gewone vliegen op af, maar ik betwijfel of er van gegeten wordt....voor de zekerheid laat ik ze wel liggen, als ze veel honger hebben en het regent komen ze overdag ook uit hun schuilplaats en ik heb er ook een mot op gezien ‘s nachts. En als de vliegen niet worden opgegeten komen de maden vanzelf wel.
Ik ben nu een paar nachten naar buiten gegaan met pissenbedden en regenwormen. De meeste ontsnappen omdat de kikkers te langzaam zijn, als ze al niet schrikken van mij en terug de vijver inspringen, ik ga er vanuit dat ze die later nog wel vinden en zo wordt het tekort in mijn tuin ook weer mooi aangevuld.
Maar ik heb toch een paar moedige kikkers kunnen voeren. Ik had voor een vrij kleine kikker 3 regenwormen neergelegd 2 kleintjes en een hele lange dikke. Hij koos die dikke en heeft lang met de worm die uit zijn bek stak gezeten, hij probeerde hem wel naar binnen te wurmen met zijn pootjes, maar dat paste niet. Uiteindelijk verdween ie toch helemaal in zijn kleine bekje, zo’n grappig gezicht, leuke beestjes...kikkers.
Krekels en kakkerlakken gaan de buren mij niet in dank afnemen, daar zijn onze tuintjes te klein voor. En ik heb begrepen dat meelwormen niet zo heel voedzaam zijn, dus ik wilde het eerst proberen met voedsel dat ze zelf ook kunnen vinden.
Ik ga nog op zoek naar kleine naaktslakken in het bos, want die blijven tenminste een soort van stilzitten

.....jammer dat alle tuinen volliggen met slakkenkorrels

Sinds de regen zie ik niet veel kikkers meer, dus ik denk dat ze de hort op zijn op zoek naar voedsel, het gebeurt wel vaker dat ik ze ineens een paar dagen niet zie en dan opeens zitten ze er allemaal weer.
Hopelijk straks met wat meer gevulde buikjes.