Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 08 dec 2019, 07:29

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Groene kikker

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Groene kikker
BerichtGeplaatst: 18 mei 2019, 09:32 

Ik heb een groene kikker in mijn tuin van ongeveer een centimeter 7 of 8.hij zit in het deel dat afgezet is met een kattennet en dat bestaat uit tegels en een strook je zand grond met een palm en wat plantjes. Het is me een raadsel hoe die kikker daar is gekomen want het net heeft maar kleine gaten. Onder de palm is het wel regelmatig vochtig omdat ik die giet. Verder heb ik geen vijver of zo in de tuin. In het achterste gedeelte voorbij het net een brede border overwoekerd door planten. Wat kan ik het beste doen met de kikker? Laten zitte waar hij zit of heb ergens anders naar toe verplaatsten?

Bijlagen:
IMG_20190518_101314.jpg
IMG_20190518_101314.jpg [ 4.14 MiB | 545 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 mei 2019, 09:53 
Site Admin

Ik zie zelfs twee kikkers op deze foto. Kikkers hebben aan een hele kleine opening genoeg.

Bruine kikkers kun je heel vaak tegenkomen in de tuin, ook als er geen vijver is. Groene kikkers willen toch echt water. Waarschijnlijk zijn deze kikkers op zoek naar nieuw water en hebben ze een 'tussenstop' in jouw tuin.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Groene kikker
BerichtGeplaatst: 18 mei 2019, 10:16 

Dank je voor je snelle reactie! Ik had die tweede helemaal niet gezien. Ik heb voorlopig een schaal met water een stukje in de grond ingegraven. Ik hoop dan dat ze inderdaad weer door het net kunnen en dat ze verder trekken. Als dit niet gebeurd meld ik me nog een keer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 mei 2019, 07:01 

goeiemorgen, De kikkers zitten er nog. En ik had die schaalwater een stuk in de aarde ingegraven beschut onder een struik. En daar zijn ze volgens mij blij mee, want er zit er een in de schaal. Maar ik bedenk me dat dat misschien niet handig is en dat ze nu denken water gevonden te hebben en dat ze hier maar blijven. Wat geen handige plaats is omdat hier de kat buiten kan rond lopen. Maar die heeft nog nooit een grotere prooi van dichtbij gezien dan een vlieg.
Wat is jouw advies? Het water zo laten of weer weghalen in de hoop dat ze dan vertrekken. Ik vind het zo zielig en ben bang dat het slecht met ze gaat.
mvg Wendy

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: 19 mei 2019, 11:01 
Site Admin

Wendy schreef:
Maar ik bedenk me dat dat misschien niet handig is en dat ze nu denken water gevonden te hebben en dat ze hier maar blijven.

Daar zit zeker wel iets in. Ik zou de bak weghalen en dan de omgeving vochtig houden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Groene kikker
BerichtGeplaatst: 19 mei 2019, 15:00 

Dank je. Heb ik nu gedaan. Ik hoop dat ze snel weg trekken naar een beter plekje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 mei 2019, 14:33 

Ik heb de kikkers voor mijn eigen gemoedsrust en hopelijk voor het welzijn van de kikkers naar een sloot toe verhuisd. Hopelijk leven ze daar nog lang en gelukkig. :kikker3

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Groene kikker