Het kikkerforum

Welkom op het kikkerforum

Het is nu 07 dec 2019, 11:20

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Wie heeft/weet groene kikkerdril voor mij?

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 13:34 

peter27 schreef:
Citaat:...En overtreedt daarmee dus ook de wet?

Zeker niet!. De flora- en faunawet voorziet daarin. Voor educatieve doeleinden is het geoorloofd kikkerdril te vervoeren en onder je te houden.

O.K. En educatief is iets al gauw; al is het maar wanneer je iets verkeerd doet ;-)
[quot]Na de metamorfose dienen ze te worden teruggezet.[/quot]
Kortom, als ik dril van jou zou krijgen zou ik die dan na de metamorfose weer naar jou terug moeten brengen zodat je ze weer kunt plaatsen waar jij het vandaan gehaald hebt?

Citaat:
Citaat:...Inmiddels heb ik wat verder rondgestruind en een wat breder beeld van je gekregen.

Heel goed, Gerard. Er zijn zoveel "Peter de Visser's" dat ik dan hoop dat je de goede hebt gekozen.[\quote]
T.n.t. jouw achternaam niet geweten en uiteraard ben ik niet op zoek gegaan naar info over jou (zo zit ik niet in elkaar) maar kwam info over jou toevallig tegen toen ik op dit forum rondstruinde.

Citaat:
Verder heb ik een blanco strafblad, zwemdiploma's A t/m C, een net VOG, de wijkagent kent me goed en de buurkinderen wandelen bij ons vrijelijk in en uit.

Voor wat, hoort wat. Ik heb geen blanco strafblad, geen zwemdiploma's, uiteraard wel vaarbewijzen e.d. een wijkagent ken ik niet maar misschien kent die mij wel en buurkinderen heb ik niet (eigen kinderen overigens ook niet).

Citaat:
Mijn uitnodiging voor de koffie, Gerard?
Wanneer komen jullie? :welkom:

Met de reactie daarop ging waarschijnlijk wat mis toen ik probeerde foto's bij te sluiten. Ik porobeer het later op de dag nog wel een keer.

--
Groetjes,
Gerard

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 14:26 

Het aardige van jouw reacties, Gerard, is de onderliggende humor.
Die houden we erin.

Het bijna lachende kwaken van de grote meerkikker benadert onze discussie wel het meest. :kikker2 :kikker2 :kikker2

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2019, 15:30 

Zo, nog eens proberen een reactie met bijlage te versturen.
peter27 schreef:
Gerard, je bent met je kennis hierbij uitgenodigd voor "mijn rondje vijver".
Met koffie.

Je woont op een schip in Dordrecht, dus vaar naar het Brielse Meer, leg aan bij het Kruininger Gors en kom langs.

Bedankt voor de uitnodiging maar dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Ik ben inmiddels alweer een paar jaar alleen en mijn schip (zie bijlage; als het me lukt) van zo'n 22 meter kun je (en al zou het kunnen, dan is dat onverantwoordelijk) niet alleen varen. Wanneer ik wil gaan varen moet ik dus weer op zoek naar een (niet rokende) maatin die wat elementaire zaken onder de knie wil en kan krijgen en de tijd heeft voor een vaartocht. Het Brielse Meer met al die zondags"schippers" in de zomer, is bovendien niet echt een lolletje.

[quot]Ik zal mijn luid kwakende mannetjeskikker opdragen zijn Boerennachtegalenlied in te studeren als welkom.[/quote]

Gun hem z'n rust maar ;-)

--
Groetjes,
Gerard

Bijlagen:
Opmerkingen bij bestand: Mijn schip voor Zierikzee
Zierikzee_1.jpg
Zierikzee_1.jpg [ 349.55 KiB | 289 keer bekeken ]
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Kikkers » Kikkers » Wie heeft/weet groene kikkerdril voor mij?