Berichttitel: Wie heeft er jongen van de groene kikkers dit jaar?
Geplaatst: 13 jul 2022, 10:16
Ik lees op het forum geen berichten van lezers die dit jaar (2022) nieuw legsel van (een van de 3 soorten) groene kikkers in de vijver(s) heeft. Ben gewoon benieuwd bij wie dat lukt / gelukt is en hoe de biotoop in de tuin eruit ziet.
Manmetbril: Tjonge, wat een mooie variƫteit aan planten. Wat een diversiteit! Veel schuilplaatsen en broedplekken voor eetbaar ongedierte. Kan me voorstellen dat kikkers het hier goed doen. Ik zie op de foto twee bruine kikkertjes. Die doen het bij mij van nature al goed, omdat ze niet zo kieskeurig zijn als groene kikkers.
Je antwoordt helaas niet op mijn vraag of je ook groene kikkertjes hebt. En padden? Die zouden het daar ook goed doen, lijkt me: vochtig en veel schuilplaatsen.
Salamanders (de kleine watersalamander) blijven bij mij ook beperkt. Ik heb redelijk wat libellen, dus de larven daarvan zullen heel wat jonge salamanders te grazen nemen, denk ik.
De pad ook mooi op de foto. Goede "oogst" bij jou dit jaar.
Jammer dat ik geen volwassen groen mannetje had, anders had ik dit ook kunnen hebben. Wellicht volgend jaar beter. Ik tel momenteel nog zo'n 18 groene kikkers. Statistisch gezien zou het toch moeten lukken..